Drasztikus lépésre szánta el magát a japán vállalat, így próbálnak meg nyereségessé válni.
Eddig nem esett szó nálunk a Sonyról – nagyjából azért, mert semmi hírt nem is tudtunk mondani róluk, de most érdekes hírek láttak napvilágot. Aki kicsit is ismeri a mobilok világát, tudja, hogy régóta lejtmenetben van a gyártó. Valahol mindig elcsúsznak, hogy egy igazán ütőképes mobillal ajándékozzanak meg minket, hol a hardver lesz szörnyű, hol az árazásuk érthetetlen, de még a fotós képességekkel is baj szokott lenni náluk. Nem a kamerájukkal van a baj – a fél mobilos világot ők látják el szenzorokkal – hanem a szoftver nem sikerül nekik valamiért. Ezt az évek óta veszteséges üzletágukat szeretnék nyereségessé tenni, így egy komoly döntést hozva úgymond kijelöltek “fókuszrégiókat”, ahol nyereségessé kívánják tenni a brandet. Ezekbe a régiókba tartozik Nyugat-Európa, Közép-Európa, a skandináv államok, Japán, Tajvan,és Hongkong is.
Az összes többi piacot “fókuszban nem lévő és defókuszált régió”-nak nevezik diplomatikusan, ami annyit tesz, hogy onnan vagy már kivonultak, vagy éppen zajlik ez a folyamat. Mind gyártási, mind értékesítési oldalról teljesen átszervezik a folyamatokat, aminek a célja részben az, hogy 2021. március 31-ig (a 2020-as pénzügyi esztendő végéig) nyereségessé tegyék a mobilágazatukat.
Remélem sikerrel járnak, nekem is volt pár Sony (Sony Ericcson) mobilom, amiket szerettem. Akkor még erős volt a brand, és nem volt semmi gond a termékekkel. Sajnos ezek az idők elmúltak, de talán visszatérhetnek a megérdemelt helyükre a mobilgyártók között.