500 millióan használnak valamilyen eszközt a kínai vállalattól, a felhasználók száma pedig folyamatosan emelkedik.
Szép teljesítmény ez egy fiatal cégtől, ami 9 éve létezik, és mára az egyik legsikeresebb vállalattá nőtte ki magát. A címben is szereplő aktív felhasználói számba természetesen nem csak a mobiltelefon tulajdonosok tartoznak bele, hanem az összes eszköz, amelyhez aktív MI fiók tartozik, és bármilyen adatot tárol a Xiaomi felhőalapú szolgáltatásában. Ide sorolhatjuk a hordható okos eszközöket, az okos otthon egységeit, az okostelefonokat, tehát bármit, ami valamilyen módon kapcsolódik a világhálóra. Ebből az elképesztő számból ugyan a felhasználók száma nem derül ki, mivel van, akinek csak egy eszköze van, és akad, akinek jóval több – gondolom rajtam kívül vagyunk még így páran.
Minderről Zhou Guangping, a Xiaomi pénzügyi igazgatója egy interjúban számolt be. Itt mondta el, hogy cég internetszolgáltatása a 2019. év első negyedévében 31,8% -kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ezeket az eredményeket elsősorban az aktív felhasználók gyors növekedésével tudták elérni. Májusban a Xiaomi kiadta az első pénzügyi jelentését, miután elindította a „mobil + AIoT” kettős stratégiáját. A pénzügyi beszámoló szerint a Xiaomi Csoport teljes bevétele 43,8 milliárd jüan (6,37 milliárd dollár, ez ~1822 milliárd forint) volt, ami 27,2% -os növekedés az előző évhez képest. A korrigált nyereség 2,1 milliárd jüan volt (0,31 milliárd dollár, ami ~88,66 milliárd forint), ez 22,4% -kal magasabb összeg a korábbinál. Az elámolási időszakban a Xiaomi IoT platformhoz csatlakozó eszközök száma elérte a 171 millió darabot (az okostelefonok és a laptopok ebbe a számba nem tartoznak bele), ami 70% -kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ennek köszönhetően az online bevételek is jelentősen nőttek, bár a MIUI rendszerben és a Xiaomi által készített appokban egyre kevesebb a reklám, vagy relevánsabb és kevésbé zavaró helyre lettek helyezve. Ezt folyamatosan finomítják, talán egyszer nem is lesz reklám már a készülékeken, bár az 5%-os árrésnél többre van szükségük a folyamatos fejlődéshez.
Meg kell hagyni, a számok impozánsak, és nem lepődtem meg rajta. A vállalat régóta gyárt remek ár/érték arányú készülékeket, és bár akad nagyritkán gikszer – például legutóbb a Mi 9 SE európai frissítése – mégis stabil, szerethető rendszert hoztak létre, amit öröm használni. Jómagam több éve rajongok értük (Redmi Note 3 telefonnal kezdtem), de azóta mondhatni „fanatikussá” váltam – ezt jópáran tanúsíthatnák is. Remélem, még sok érdekes, hasznos eszközzel örvendeztetnek meg minket.
Forrás: GizmoChina
Ne feledkezzetek meg róla, hogy vásárlás előtt keressetek meg minket, hogy megnézzük hol kapható a kiszemelt termék a legolcsóbban, esetleg kuponnal egybekötve. Csatlakozzatok Facebook oldalunkhoz és keressetek minket privátban. Csatlakozhattok Facebook csoportunkhoz is, ott pedig nyugodtan kérdezhettek új bejegyzést írva is!
Vásárlási segédlet: